منتديات المسيو


    نكت جديدة .. الحق .. سمعت اخر نكتة .. نااااااااااااااااااااااااااااااااااااار

    شاطر
    avatar
    AmRo
    لا اله الا الله
    لا اله الا الله

    عدد المساهمات : 916
    تاريخ التسجيل : 21/07/2009
    العمر : 25
    الموقع : almesu.yoo7.com

    نكت جديدة .. الحق .. سمعت اخر نكتة .. نااااااااااااااااااااااااااااااااااااار

    مُساهمة من طرف AmRo في الأربعاء أغسطس 24, 2011 7:09 am



    احد راكب الاتوبيس فعدى الكمسري قاله تذاكر قاله مش معايا فلوس ... الكمسري ضربه على أفاه وقاله خلاص مش مهم
    فقاله : طيب اضربني أفة تاني .. الكمسري ضربه

    راح نادى على صاحبه وقاله : حسنين متدفعش خلاص دفعتلك

    مره واحد مسطول امه بتصحيه وبتقوله قوم يابنى الشمس طلعت قالها دخليها وقفلى الباب وراكى

    عائلة كسووووولة جدا جدا
    الزوج وهو قاعد راح متاوب
    مراتة قالتلة
    بالمرة وانت فاتح بقك اشخط ف العيال

    محششين قعدين واحد نط وقال: كبسه في صوت بوليس انتو سمعين؟
    ... قالو: سمعين... تمنين... تسعين... راح مصرخ وقال: اعملو حاجه دول زنؤونا
    قالو: زنؤنا... زناتانيه... زناتالته
    خدتهم الشرطه وقال للشله: اوعي حد فيكم يجيب سيرتي قالو: سيرتي... فورتي... فيفتي

    صعيدى راح يعزى فى جنازة

    سأل واحد : كان بيشتغل ايه الميت

    قال : يحفر قبور

    قال الصعيدى :

    سبحان الله ، من حفر حفرة لاخيه وقع فيها

    مرة واحد بخيل بعت إبنه عند اللبان وقاله هات بربع جنيه جبنة، اللبان قاله روح قول لأبوك تعالى إلحس السكينة

    مره واحد أسكندرانى ماشى على البحر لقى جماعة صعايده بيهتفوا ،هريدى يابطل** هريدى يا بطل، ولما سأل عن السبب أجابوا: أحسن واحد عندكم يقدر يغطس قد أيه، فقالهم: حوالى ثلاث دقائق، فقالوا هريدى غطس من ثلاث أيام و لسه مطلعش



    محشش وقّف تاكســي و ســأل السواق:
    لو توصلنا ع البحر انا و كلبي تاخد منن كام?

    السواق: انت 10 جنيه و الكلب 5 جنيه!

    المحشش : يا راجل إعتبرنا كلبين و اتوكل على الله



    محشش سال صاحبه المحشش : إيه اخبار أبوك ؟؟
    بعدين إفتكر ان أبوه ميت فكمل بسرعة: لسا في نفس التربة ؟

    حشاش بيقول للشيخ : لو انا اتزحلقت في المطبخ وغصب عني دخلت في خشمي موية وصباعين كفتة وكراع فرخة وحتتين كنافة , كدا بكون فطرت؟
    الشيخ: لا انت ما افطرتش - انت تغديت ياروح امك

    واحد غبي نايم جمب مراته فبتقوله بردانه
    قالها اتغطي كويس
    قالتله ياراجل لسه بردانه
    قالها اتغطي كويس اوي
    قالتله يا راجل بقولك بردانه
    قالها اتغطي كويس اوي اوي
    قالتله انا لما كنت عند ماما كنت اقولها بردانه كانت بتحضني
    قالها ده الي ناقص اجيب امك تنام في وسطينا

    واحد بواب كل يوم ينزل ينادى على مراته
    ويقول لها : عاوزة حاجة قبل ما أروح الشغل
    فتقوله : لا
    !! !! !! !! !! !! !!
    يروح قاعد على الدكة

    بيقولك فيه واحد بلدياتنا اشترك بمسابقة من سيربح المليون وكان السؤال الثاني:
    عصفور باليد ولا عشرة على..........

    أ) الشجرة ب) البقرة

    ج) الصفراء د) الحمراء


    فقال لجورج قرداحي من أولها صعبة . ما نسأل الجمهور،
    فكان جواب الجمهور 100% الجواب الأول الشجرة،
    فقال لجورج مش دايماً الجمهور على حق،نحذف إجابتين. حذفله إجابتين فبقي الجواب الأول الشجرة
    والجواب الثاني البقرة.
    فقال لجورج يااااادي المصيبة بقى الجوابين الشاكك فيهم .
    طب نتصل بصديقي ( هريدي ) فأتصل بهريدي ( إزيك يا أبو صميده كيف أخبارك ، أم صميده إزيها والعيال --)
    راحت الثلاثين ثانية وملحق يسأله السؤال.
    فسأله جورج قرداحي وهلا شو بدك تسوي
    فجاوب راح أنسحب ياعم و آخد ال 200 ريال بتاعت السؤال الأول والمثل بيقول:

    عصفور باليد ولا عشرة على الشجرة

    مجموعة صعايدة عملوا عصابه و قرروا يسرقوا بنك
    زعيم العصابه : محمدين يدخل البنك و يستخبى فى دورة المياه لحد ما البنك يقفل .. و بعدين يشيل الجريليه بتاعت التكييف
    بعد كده نخش كلنا من فتحة التكييف و نكسر الخزنه و ناخد الفلوس
    لما نطلع من البنك حنلاقى الحارس نروح جتلينه و نهرب بالفلوس .. فاهمين يا رجاله
    العصابه : فاهمين يا رييس
    المهم جت ساعة الصفر و فعلا راح محمدين البنك و استخبى فى دورة المياه
    و فتح لهم .. و دخلوا .. و فتحوا الخزنه .. و لما خرجوا من البنك ملاقوش الحارس .. فضلوا يستنوه ساعة .. ساعتين لكن الحارس ماجاش
    رئيس العصابه : مافيش فايدة يا رجالة يلا نرجع الفلوس الخزنه الخطة فشلت

    واحد صعيدي وواحد امريكي وواحد ياباني تايهين في الصحراء بقالهم ثلاثة ايام وفجأة ظهرلهم الجني وقال كل واحد فيكم ليه طلب واحد بس
    الامريكي قال عايز اروح بلدي ونفذله الجني طلبه
    الياباني قال عايز اروح بلدي ونفذله الجني طلبه
    راح الصعيدي قاله واه هما سبوني لوحدي هاتهم لي تاني


    واحد الدغ فى حرف الـ (ر) وبيتكسف جدا لما يشترى شاورمة يقول للراجل هاتلى شويمة فبيقوله هاتلى واحد كفته وخلاص وهو زعلان جدا .. طلعله عفريت قاله تطلب ايه ؟ قاله نفسى اقول شاورمة صح ... قاله خلاص قولها بكرة بس هتكون مرة واحده بس .. راح المحل وبيقول للراجل بكل عنطزة بقى هاتلى واحد شــاورمة .. قاله ايه ؟؟؟ قاله هات واحد كفتة الله يحرقك

    غضب الصعايدة من كثرة النكت عن الصعايدة فقرروا عمل برنامج تليفزيونى يستضيف أحد الصعايدة الأذكياء و يسئله أمام الجمهور حتى يتضح زكاء الصعايده
    فى اليوم التالى على الهواء
    المذيع : 2 + 3 تساوى كام
    الصعيدى الذكى بعد تفكير عميق ..: 8 ؟
    المذيع بصوت منخفض : لا ليست 8 !
    الجمهور فى نفس واحد : إديله فرصة تانية .. إديله فرصة تانية
    المذيع : ماشى .. ياريت توقوللى 2+3 تساوى كام ؟
    الصعيدى الذكى بعد تفكير عميق : 4 ؟
    المذيع بصوت منخفض : لا ليست 4 !
    الجمهور فى نفس واحد : إديله فرصة تانية .. إديله فرصة تانية
    المذيع : ماشى.. بس دى آخر مرة .. ياريت توقوللى 2+3 تساوى كام ؟
    الصعيدى الذكى بعد تفكير عميق : 5 ؟
    الجمهور فى نفس واحد : إديله فرصة تانية .. إديله فرصة تانية

    محشش اشتري شريط تامر .. وطلع الشريط بايظ ..
    حطو في الكاسيت وشوية الاغنية إبتدت تقطع! اتغاظ المحشش وراح باصص للكاسيت وقال: تامر وحياة ابوك لومش حافظ الاغنية خليك ساكت....

    واحد صعيدي مكلف بتفجير نفسه بين الاسرائيليين راح عمل بروفة بين أهله قبلها بيوم .

    ثلاثة حكموا عليهم بالإعدام معاهم واحد صعيدي ، قالوا للأول عايز المنشار الكهربائي أو شنق ، قال: المنشار الكهربائي ، جابوه عند المنشار الكهربائي مشتغلش ، قالوا : حظك روح وأطلقوا سراحه ، جابوا الثاني قالوا : المنشار الكهربائي أو الشنق ، قال : المنشار الكهربائي ، جابوه عند المنشار الكهربائي برضو مشتغلش ، قالوا : حظلك روح وأطلقوا سراحه جابوا الصعيدي ، قالوا : المنشار الكهربائي أو الشنق، قال : شنق والناس وأقربائه يذعقو : المنشار ، المنشار ، المنشار قالهم بايظ مايشتغلش

    صعيدي دخل مسابقة من يكسب المليون سئله جورج قرداحي سؤال كان صعب شويه قام قاله ممكن اتصل بصديق اتصل بصحبه وقاله ياحسنين ايه رايك احسن احزف اجابتين ولا اخد رأي الجمهور

    مرة صعيدى عايز يعمل تجربة على ضفدعة فقطع رجل وقال لها نطى فنطت قكتب الضفدعة بتلات رجول تنط وقطع كمان رجل وقال لها نطى فنطت فكتب الضفدعة برجلين تنط فقطع كمان رجل وقال لها نطى فنتط فكتب الضفدعة برجل واحدة تنط وقع الرجل الاخيرة وقال لها نطى فما تنط نطى فما تنط فكتب الضفدعة بدون رجول تفقد حاسة السمع

    ايه رأيكم يا شباب


    _________________



















    avatar
    AbdO
    مشرف منتدى الالعاب VIP
    مشرف منتدى الالعاب VIP

    عدد المساهمات : 1135
    تاريخ التسجيل : 20/01/2010
    العمر : 17

    رد: نكت جديدة .. الحق .. سمعت اخر نكتة .. نااااااااااااااااااااااااااااااااااااار

    مُساهمة من طرف AbdO في السبت يناير 14, 2012 8:57 pm

    avatar
    DoCToR
    لا اله الا الله
    لا اله الا الله

    عدد المساهمات : 1967
    تاريخ التسجيل : 21/07/2009
    العمر : 22
    الموقع : فى ارض الله

    رد: نكت جديدة .. الحق .. سمعت اخر نكتة .. نااااااااااااااااااااااااااااااااااااار

    مُساهمة من طرف DoCToR في الأربعاء فبراير 08, 2012 10:38 am

    الف الف شكر ياباشا
    وزى كل مرة مواضيع ممتازة جداااااااااا
    وبارك الله فيك


    _________________





    avatar
    eslam emad
    لسة عضو جديد
    لسة عضو  جديد

    عدد المساهمات : 7
    تاريخ التسجيل : 05/09/2012
    العمر : 25
    الموقع : اخميم سوهاج

    رد: نكت جديدة .. الحق .. سمعت اخر نكتة .. نااااااااااااااااااااااااااااااااااااار

    مُساهمة من طرف eslam emad في الأربعاء سبتمبر 05, 2012 5:00 am

    هههه لا شوية حلوين ... يمكن يخففوا علينا شوية :)
    avatar
    محمد اسامه
    لا اله الا الله
    لا اله الا الله

    عدد المساهمات : 2092
    تاريخ التسجيل : 24/07/2009
    العمر : 22
    الموقع : اسيوط
    كفى وسام الاسلام

    رد: نكت جديدة .. الحق .. سمعت اخر نكتة .. نااااااااااااااااااااااااااااااااااااار

    مُساهمة من طرف محمد اسامه في الأربعاء سبتمبر 05, 2012 11:32 pm

    حلوين اوى


    _________________

      الوقت/التاريخ الآن هو الإثنين أكتوبر 15, 2018 4:53 pm